عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392
بازدید : 394
نویسنده : یه بنده خدا

فتح اصلی همان استعفا از دو شغلگی بود (خبر ویژه)


اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور در اتاق بازرگانی با شگفتی و انتقاد محافل رسانه‌ای روبرو شد.
محمد نهاوندیان روز یکشنبه به اتاق بازرگانی رفته بود تا پس از قریب یکصد روز دو شغلگی اعلام کند که مایل نیست همچنان رئیس اتاق بازرگانی باقی بماند. او در عین حال ضمن اظهاراتی، از رشد نزولی تورم خبر داده و سپس گفته بود فعالان اقتصادی به زودی خواهند فهمید که معنای فتح در مذاکرات هسته‌ای چیست چرا که بلافاصله میدان گشاده‌‌ای پیش رویشان قرار می‌گیرد که می‌تواند فرصت تحرک و اشتغالزایی را به آنها هدیه کند.
این سخنان در حالی مطرح شد که مقامات آمریکایی مکررا درباره مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده‌اند ساختار اصلی تحریم‌ها را حفظ خواهند کرد.
سایت فردا در واکنش به اظهارات نهاوندیان نوشت: اینکه باید و شایسته است که تحریم‌های غیرقانونی غربی‌ها به وسیله مذاکرات برداشته شود حتما سخن درست و اقدام سنجیده‌ای است که تیم مذاکره کننده ایرانی با پشتیبانی رهبری و مردم در حال حل و رفع آن است ولی اینکه چنان تصور و چنین القا شود که این روند به حل اساسی مشکلات اقتصادی کشور منجر خواهد شد دمیدن بر انتظارات غیرمعقول است که حداقل از رئیس دفتر رئیس‌جمهور و ریاست اتاق بازرگانی ایران انتظار نمی‌رفت و نمی‌رود. از سخن جناب نهاوندیان چنان بر می‌آید که تو گویی گشایشی در مسئله هسته‌ای منجر به فتح‌الفتوح اقتصادی در داخل می‌شود!
فردا افزود: گره زدن تمام مشکلات اقتصادی داخلی به ناف تحریم‌های خارجی اگر چه شاید محل و محفل خوبی برای فرافکنی برخی مدیران ناکارآمد برای توجیه سوءتدبیرها و عملکرد نادرست خود باشد ولی قطعا یک خطای استراتژیکی و امنیتی جدی است که کمترین نتیجه آن گستاخ شدن بیش از پیش دشمنان است. آیا این مدیران محترم نمی‌دانند تحریم‌، جنگ است و در شرایط جنگی، نباید در مقابل دشمنان که تمام امنیت ملی کشور را هدف گرفته‌اند، ضعف نشان داد؟! آیا گفتن آنکه «خزانه خالی است» یا «وضع بدتر از آن است که تصور می‌کردیم» یا نمونه‌های بسیاری که این روزها برخی می‌گویند، مشکلی از مشکلات این ملت حل می‌کند یا دستاویزی می‌شود بر فشار بیشتر غربی‌ها؟
فردا افزود: حتما باید مشکل تحریم را حل کرد ولی نه با نشان دادن ضعف و سستی یا انتظار بیش از اندازه از آن داشتن. آقای نهاوندیان پیش از آنکه مسئولیتی در دولت برعهده بگیرد گویا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور تنها 20 درصد و سوءتدبیر و سوءمدیریت 80 درصد است. حالا اما این مسئله انگار تغییر کرده و قاعده برعکس شده که برای رفع تحریم‌ها سهم و اندازه بیشتری در مشکلات اقتصادی قائل شده‌اند. وبسایت الف نیز با طرح این سوال که با سخنان آقای نهاوندیان، تیم ایرانی چگونه چانه‌زنی کند، نوشت: نهاوندیان در حالی برای چندمین‌بار در آستانه مذاکرات هسته‌ای از طریق رسانه‌ها چنین وعده‌هایی به افکار عمومی می‌دهد که مسئولان مستقیم پرونده هسته‌ای کشور که متخصص این حوزه هستند و به صورت طبیعی چشم‌انداز واقعی‌تری نسبت به مذاکرات دارند هرگز چنین وعده‌هایی نداده‌اند. از سوی دیگر نیز مسئولان ارشد کشورهای غربی اصرار دارند که به ساختار تحریم‌ها دست نمی‌زنند که از آن جمله سخنان وزیر خارجه آمریکا بود.
الف می‌افزاید: از دیگر سو از بعد سیاست خارجی و بر مبنای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، آیا تکرار وعده‌های اینچنینی در آستانه مذاکرات از سوی مسئولان اقتصادی کشور عزتمندانه است؟ تیم دیپلماتیک ما چگونه در مذاکرات با طرف غربی توانایی چانه‌زنی برای افزایش امتیازات داشته باشد، وقتی رئیس دفتر رئیس‌جمهور رسما همان امتیازات «ناچیز» از [اظهارات جان کری] را «فتح» در مذاکرات هسته‌ای می‌خواند؟ با این اوصاف طرف غربی به خود حق نمی‌دهد که به دیپلمات‌های ما بگوید طبق اظهارات دفتر ریاست‌جمهوری ایران همین امتیازات پیشنهادی هم بسیار بیش از تصور شما است؟
شایان ذکر است یکی از انتقادهای جدی که به رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق وارد می‌شد این بود که وی به جای انجام امور سنگین و پر مسئولیت دفتری، مشغول سخنرانی و نظریه‌پردازی‌های عجیب و غریب است و انتظار می‌رود که این عارضه در دولت جدید باز تولید نشود؛ اگر چه مشکل از صندلی رئیس دفتر نباشد!

 

منبع : http://www.kayhan.ir/920828/2.htm



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , ,
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392
بازدید : 384
نویسنده : یه بنده خدا

 
«در شرایطی که در تقسیم تقصیر همگان پاریس را به کارشکنی متهم می‌کنند اما باید توجه داشت که جنجالی‌ترین مسئله‌ای که سالهاست در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب تبدیل به گرهی کور شده، حق غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک این کشور است».
سایت دیپلماسی ایرانی با انتشار این تحلیل نوشت: تهران همواره بر به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی خود تاکید داشته و حسن روحانی رئیس دولت یازدهم نیز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات ایران با 5+1 در دولت وی به صراحت تاکید کرد که ایران از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد.
این سایت فعال در حوزه دیپلماسی و نزدیک به دولت اضافه می‌کند: در آن سوی سکه هستند تحلیلگرانی که با استناد به این که اختلاف میان تهران با غرب بر سر مسئله غنی‌سازی اورانیوم امری نیست که به این سادگی حل شود ادعا می‌کنند که تهران بهتر است در یک گام اعتمادساز فعلا برنامه هسته‌ای خود در حوزه غنی‌سازی را برای دوره‌ای کوتاه متوقف کند. آنچه که این دسته هم فراموش کرده‌اند روزهایی است در فاصله 18 دسامبر 2003 تا 10 ژانویه 2006 که ایران در اقدامی اعتمادساز غنی‌سازی اورانیوم خود را براساس پروتکل الحاقی پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای متوقف کرد. البته که پروتکل الحاقی به تصویب مجلس نرسید اما نتیجه این تعلق هم عدم ارسال پاسخی مشخص از سوی آمریکا و متحدان غربی‌اش و البته تشدید تحریم‌ها علیه تهران بود. در نهایت هم ایران روند غنی‌سازی اورانیوم را از سر گرفت.
دیپلماسی ایرانی افزود: هافینگتن‌پست در روز 31 نوامبر در گزارشی با اشاره به حق مسلم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در خصوص درخواست غرب از ایران برای گام‌های اعتمادساز نوشت چرا ایران باید پس از 7 سال که نشانه‌ای از تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای این کشور در دست هیچ کس نیست همچنان گام اعتمادساز را بردارد؟ از سال 2006 تاکنون حداقل در دو گزارش برآورد اطلاعات ملی (2007 و 2011) تاکید شده است که ایران برنامه تسلیحاتی هسته‌ای ندارد. علاوه بر این آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در گزارش‌های فصلی از سال 2003 بارها تاکید کرده است که ایران مواد شکاف‌پذیر را برای مصارف نظامی تغییر شکل نداده است. علاوه بر این نتیجه گزارش‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا هم بر عدم تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است».
یادآور می‌شود دکتر ظریف وزیر امور خارجه پریروز در مصاحبه با ایسنا گفت آمریکا مخالف غنی‌سازی در ایران نیست.
وی همچنین گفته است: ما حق غنی‌سازی را نه تنها غیرقابل مذاکره می‌دانیم بلکه هیچ ضرورتی برای شناسایی آن به عنوان یک حق نمی‌بینیم زیرا این حق غیرقابل استنکاف است و همه کشورها باید به آن احترام بگذارند. ما در مذاکرات نشنیدیم کسی خواهان توقف غنی‌سازی باشد.
یادآور می‌شود مقامات آمریکایی نظیر اوباما، کری، شرمن، رایس و... بارها طی 3 ماه اخیر به تلویح یا به تصریح اعلام کرده‌اند حق غنی‌سازی در ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و تنها امکان دسترسی ایران به انرژی صلح‌آمیز را که به مفهوم خرید سوخت هسته‌ای از بازارهای بین‌المللی است می‌پذیرند.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , رسانه های خارجی , ,
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392
بازدید : 320
نویسنده : یه بنده خدا

 
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: حال که در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 قرار داریم، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در این برهه از زمان می‌تواند مذاکرات حساس بین ایران و 1+5 را تضعیف کند.
به گزارش «لس‌آنجلس‌تایمز» گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای ترغیب سنا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران هستند و این در حالی است که ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) قرار است روز چهارشنبه هفته جاری درباره توافق هسته‌ای در «ژنو» دیدار کنند.
این روزنامه می‌افزاید روز پنجشنبه 63 نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «مایکل مک‌کوئل» رئیس کمیته امنیت داخلی از ایالت «تگزاس»، و «براد شرمن» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نماینده آمریکا نامه‌ای را به سناتورهای سنا نوشتند و خواستار اقدامی در خصوص قانون جلوگیری از ایران هسته‌ای شدند که در ماه ژوئیه در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب درآمد.
در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است این طرح تحریم‌هایی را علیه مقامات ایران تشدید می‌کند و دولت‌هایی که کالاها، خدمات و فناوری آمریکا را در اختیار ایران قرار دهند، تنبیه می‌کند، این طرح همچنین شامل اعلام حمایت از آزادی، حقوق‌بشر، آزادی‌های مدنی، انتخابات آزاد و حاکمیت قانون در ایران می‌شود که در واقع یک درخواست پنهانی برای تغییر نظام در ایران است.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند، از آنجاییکه تحریم‌های کنونی ایران را به میز مذاکره آورده است، تهدید به تقویت تحریم‌ها می‌تواند ایران را وادار کند که آرزوهای خود در زمینه هسته‌ای را کنار بگذارد.
لس‌آنجلس تایمز ادامه داد که خواه این طرح به تصویب برسد یا نرسد، این تهدید وجود دارد که ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذارد، مسئله اینجاست که تعجیل در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در این برهه از زمان می‌تواند مذاکرات حساس بین ایران و 1+5 را تضعیف کند.
این گزارش ادامه داد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود نیز در خصوص اقدام بی‌مهابای کنگره درباره تحریم‌ها علیه ایران هشدار داد و گفت: ما نیازی نداریم که به تحریم‌های کنونی که بسیار موثر بوده است و ایران را به میز مذاکره آورده است،‌تحریم‌های جدیدی را بیافزاییم. حال اگر معلوم شود که ایران با جدیت به میز مذاکره نمی‌آید و این مسئله هسته‌ای حل نشود، مجددا می‌توان تحریم‌ها را اضافه کرد.
به گزارش فارس، لس‌آنجلس تایمز در پایان نوشت: همانطور که کری گفت، کنگره باید آرام بگیرد و اجازه بدهد که مذاکرات پیش رود.

 

منبع : http://www.kayhan.ir/920828/2.htm



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , رسانه های خارجی , ,
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392
بازدید : 398
نویسنده : یه بنده خدا

خوش‌خیال (گفت و شنود)
گفت: برنامه مستند صدا و سیما درباره جنایات فتنه‌گران در روز عاشورای سال 88 بدجوری اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی را عصبانی کرده است.
گفتم: چشمشان کور، آن روزها که برای آمریکا و اسرائیل پادویی می‌کردند باید به رسوایی این روزها و داغ ننگ وطن‌فروشی که بر پیشانی آنها نوشته شده و پاک نشدنی است هم فکر می‌کردند.
گفت: برخی از عوامل فتنه گفته‌اند، تازه داشتیم این تصور را مطرح می‌کردیم که ماجرای سال 88 فقط یک اختلاف نظر بوده است ولی مستند صدا و سیما همه چیز را به هم ریخت.
گفتم: مگر ماجرای وطن‌فروشی و جنایت آنها در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 با آنهمه اسناد موجود قابل انکار است.
گفت: چه عرض کنم؟! شاید تصور کرده‌اند که می‌توانند ماجرای آن جنایت را تحریف کنند.
گفتم: دانش‌آموزی به مادرش گفت؛ دعا کن تا فردا صبح قله دماوند 21 متر کوتاهتر شود! مادرش پرسید؛ چرا؟ برای چی؟ و دانش‌آموز خوش‌خیال گفت؛ آخه در ورقه امتحانی ارتفاع قله دماوند را به جای 5681 متر، 5660 متر نوشته‌ام!!



:: موضوعات مرتبط: -- گفت وشنود , ,
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392
بازدید : 328
نویسنده : یه بنده خدا

 

 
دور سوم - و به یک اعتبار پنجم - مذاکرات ژنو فردا با حضور نمایندگان ایران و 6 کشور برگزار می‌شود. هر چند 10 روز پیش خبرها از نزدیک شدن به توافق حکایت می‌کرد و اکنون نیز خبرها دلالت بر این موضوع دارد اما به نظر می‌رسد یک جای اصلی کار می‌لنگد و صرف‌نظر از توافق ظاهری یا عدم توافق در مذاکرات پیش‌رو، خشت‌های ناموزون این بنا تاب ماندگاری ندارد. سوءتفاهم بزرگی پیش آمده که احتمالا به زودی حباب متورم آن خواهد ترکید و واقعیت رخ خواهد نمود. در حقیقت با دوگانه‌ای متناقض از حقیقت و مجاز، و واقعیت و خیال مواجهیم که به سمت نفی یکی از نقیضین پیش‌ می‌رود.
وزیر محترم امور خارجه پریروز در دیدار اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفته است «حدود 90 درصد مباحث در مذاکرات ژنو مورد توافق قرار گرفت و درباره 10 درصد اختلاف‌نظر وجود دارد که در دور سوم مذاکرات درباره آن صحبت خواهیم کرد». دکتر ظریف همان روز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا می‌گوید «ما حق غنی‌سازی را نه تنها غیرقابل مذاکره می‌دانیم بلکه هیچ ضرورتی برای شناسایی آن به عنوان یک حق نمی‌بینیم... ما در مذاکرات با 1+5 نشنیدیم که کسی خواهان توقف غنی‌سازی باشد. این موضوع در مرحله اول [!] به صورت کلی درخواست هیچ طرفی نیست». مقارن این اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت «ما در ژنو هیچ صحبتی درباره برچیدن ساختار تحریم‌ها علیه ایران نکردیم و این مسیر را به سوی برچیده شدن کامل برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم... ما در این مذاکرات پیشنهاد کرده‌ایم بخش ناچیزی از حدود 45 میلیارد دلار سپرده‌های ایران در حساب‌های بانکی سراسر جهان [احتمالا 3-4 میلیارد دلار] آزاد شود اما 95 درصد یا بیشتر تحریم‌های اساسی باقی خواهد ماند تا آنها (ایرانی‌ها) بگویند ما برنامه هسته‌ای را در وضعیت فعلی متوقف می‌کنیم و در واقع آن را به عقب برمی‌گردانیم». منابع رسانه‌ای می‌گویند حتی در صورت امکان دسترسی ایران به منابع مالی مورد اشاره خود، به خاطر تحریم‌های بانکی و مالی نمی‌تواند قدرت مانور خاصی داشته باشد و به تعبیر آسوشیتدپرس «تخفیف‌های جزئی آمریکا حتی به عنوان مسکّن هم در برابر فشار تحریم‌ها عمل نخواهد کرد».



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , ,
تاریخ : شنبه 18 آبان 1392
بازدید : 272
نویسنده : یه بنده خدا

 
ژنو سوئیس پنجشنبه و جمعه پر ازدحامی را پشت سر گذاشت. فضاسازی رسانه‌ای بر این شلوغی ناظر به مذاکرات 1+5 با ایران می‌افزود. دیروز وزیر خارجه آمریکا از تل‌آویو به ژنو رفت تا در مذاکرات سه‌جانبه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شرکت کند. کری برای سومین بار در دو هفته اخیر بود که به تل‌آویو رفته و در آنجا گفته بود هدف ما و اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای ایران یکی است. بعد از ظهر جمعه خبر آمد که وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به ژنو می‌روند. رسانه‌ها از احتمال یک توافق سخن گفتند و برخی از آنها از توافقی بزرگ نوشتند. اما تا دیشب جزئیات مذاکرات و توافقات همچنان در هاله ابهام باقی ماند. آیا می‌توان به استناد قرائن و شواهد، برخی از ابهامات را برطرف ساخت و نگاه شفاف‌تری به مذاکرات ژنو- که آغاز راه است و نه پایان آن- داشت؟ آیا آمریکا به دنبال یک توافق متوازن و پایاپای با ایران است یا مهندسی جدیدی برای تداوم خدعه و خیانت با ایران در میان است؟ آیا صرف مخالف‌خوانی دیروز نتانیاهو با توافق احتمالی- که ممکن است براساس یک تقسیم کار با آمریکا باشد - می‌تواند مؤید درستی مسیر مذاکرات باشد؟ و بالاخره اینکه یک توافق خوب حاوی چه مشخصاتی است؟



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , ,
تاریخ : شنبه 18 آبان 1392
بازدید : 400
نویسنده : یه بنده خدا
صوت/ مداحی میثم مطیعی بر وزن «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو»
میثم مطیعی مداح اهل بیت عصمت و طهارت بر وزن «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» مداحی کرد.
 

 

منبع : http://farsnews.com/media.php?nn=13920816000485



:: موضوعات مرتبط: دانلود مداحی , صوتی , ,
:: برچسب‌ها: مداحی , میثم مطیعی ,
تاریخ : شنبه 18 آبان 1392
بازدید : 389
نویسنده : یه بنده خدا

 

مراسم شب اول محرم با نوای محمود کریمی در امام‌زاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد.
 

 

منبع : http://www.farsnews.com/media.php?nn=13920814000481



:: موضوعات مرتبط: دانلود مداحی , صوتی , ,
:: برچسب‌ها: مداحی , کریمی ,
تاریخ : شنبه 18 آبان 1392
بازدید : 540
نویسنده : یه بنده خدا

 

فیلم پیش رو مربوط به مداحی سید مهدی میرداماد در شب اول محرم سال گذشته است.


منبع : http://farsnews.com/media.php?nn=13920813001257



:: موضوعات مرتبط: دانلود مداحی , تصویری , ,
:: برچسب‌ها: مداحی , میرداماد ,
تاریخ : جمعه 17 آبان 1392
بازدید : 393
نویسنده : یه بنده خدا

 

تا وقتی آمریکا رسماً نپذیرفته در گام آخر ضمن لغو تمامی تحریم‌ها، غنی‌سازی ایران را به رسمیت می‌شناسد، گام اول به نام اعتمادسازی یا با هر عنوان دیگر نباید برداشته شود.

خبرگزاری فارس: هشدار درباره تکرار تجربه دوران اصلاحات در دور جدید مذاکرات

مهدی محمدی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با ارسال یادداشتی برای خبرگزاری فارس، درباره تکرار تجربه دوران اصلاحات در دور جدید مذاکرات میان ایران و 1+5 هشدار داده است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

بزرگترین تهدید در مذاکرات ژنو 5 -در یک جمله- این است که سابقه مذاکرات سال های 82 تا 84 یک بار دیگر تکرار شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی که برای بسیار غیر منتظره بود، چند روز پیش نتایج آن مقطع از مذاکرات را عقب نشینی خواندند و هشدار دادند که آن روند مجددا تکرار نخواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , ,
تاریخ : پنج شنبه 16 آبان 1392
بازدید : 376
نویسنده : یه بنده خدا

نشریه مشرق موعود شماره 002

 

 

 

منبع : http://mashreqmouood.ir



:: موضوعات مرتبط: *****مهدویت***** , مشرق موعود , ,
تاریخ : پنج شنبه 16 آبان 1392
بازدید : 344
نویسنده : یه بنده خدا


1- برخلاف آنچه این روزها، برخی از جریانات سیاسی به غلط تصور و یا به عمد القاء می‌کنند، بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب که در دیدار اخیر و پرشور دانش‌آموزان و دانشجویان با ایشان ایراد شده بود، مجموعه‌ای از چند‌جزء جدا از هم و بی‌ارتباط با یکدیگر نیست که کسانی بتوانند و یا در پی آن باشند، بخشی از آن را به میل و دلخواه خود برجسته کرده و بخش‌های دیگر را که تفسیرکننده و توضیح‌دهنده بخش مورد نظر است، وانهاده و نادیده بگیرند. بیانات اخیر حضرت آقا مانند سایر رهنمودهای ایشان، یک مجموعه هماهنگ است که اجزاء آن با یکدیگر پیوندی ارگانیک دارند و هر جزء در کنار و در پیوست با سایر اجزاء قابل تعریف است. در مثل مناقشه نیست، از این روی به‌عنوان مثال- و فقط به‌عنوان مثال- و برای تقریب ذهن می‌توان به داستان معروف آن ژولیده دوره‌گرد اشاره کرد که از او پرسیدند؛ چرا نماز نمی‌خوانی؟ پاسخ داد؛ در کلام خدا آمده است «لا تقربوا الصلوه... به نماز نزدیک نشوید» گفتند اما، این آیه دنباله «و انتم سکاری... در حالی که مست هستید» هم دارد، یعنی در حال مستی نماز نخوانید. مدعی گفت؛ مگر بخش اول، دستور خدا نیست؟ چه گناهی دارم اگر به این دستور عمل کرده باشم؟! او را گفتند؛ این بخش از بخش دوم جدا نیست و اگر چنان کنی، نه فقط بخشی از فرمان خدا را بجای نیاورده‌ای، بلکه مصداق آنانی هستی که به بعضی از آیات ایمان آورده و به برخی دیگر کفر می‌ورزند- نومن ببعض و نکفر ببعض- و این، شیوه کافران و منافقان است.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , * بصیرتی , ,
تاریخ : پنج شنبه 16 آبان 1392
بازدید : 317
نویسنده : یه بنده خدا

مرحوم عسکراولادی در حاشیه مراسم افطاری جبهه پیروان درباره پاسخ به نامه فاطمه کروبی گفته بود «بنده طی نامه‌ای پاسخ این اظهارات خانم کروبی را داده‌ام».

خبرگزاری فارس: گفت‌و‌گوی منتشرنشده عسکراولادی با فارس

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ماه رمضان امسال بود که مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در اظهاراتی خطاب به موسوی و کروبی از آنها خواسته بود تا در ماه رمضان که ماه توبه است، با بازگشت خود به دامن نظام، جشن ملی را در عید فطر کامل کنند؛ وی همچنین موسوی و کروبی را «مفتون» توصیف کرد و از آنها خواست که توبه کنند.

این درخواست یار دیرین انقلاب، با واکنش فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی مواجه شد و وی در نامه‌ای به دبیرکل جبهه پیروان، پیشنهاد وی را رد و به خاطر مطرح کردن لزوم توبه سران فتنه، از وی انتقاد کرده بود.

بر پایه این خبر مرحوم عسکراولادی در حاشیه مراسم افطاری امسال حزب موتلفه در تالار سیاره در گفت‌وگوی منتشر نشده فارس باوی گفته بود «بنده طی نامه‌ای پاسخ این اظهارات خانم کروبی را داده‌ام.»

وی درباره جزئیات نامه‌اش به فاطمه کروبی به خبرنگار فارس گفت: قرار بود متن این نامه محرمانه بین من و خانم کروبی بماند و تا زمانی که همسر آقای کروبی در این باره رسماً صحبت نکنند، در این زمینه حرفی نمی‌زنم.

مرحوم عسکراولادی در ادامه ضمن تائید اصل ماجرای این نامه‌نگاری تصریح کرد: فرمان انقلاب به دست مقام معظم رهبری است و ما هیچ نگرانی در این باره نداریم؛ اما باید هوشیار بود.

انتهای پیام/

 

منبع : http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920815000343



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , ,
تاریخ : پنج شنبه 15 آبان 1392
بازدید : 432
نویسنده : یه بنده خدا

در پی تولید سرود ویژه‌ «مرگ بر آمریکا» نمایندگان مجلس از محمد مهدی سیار شاعر و حامد زمانی خواننده‌ این سرود تقدیر کردند.

خبرگزاری فارس: تقدیر نمایندگان مجلس از شاعر و خواننده‌ سرود مرگ بر آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی تولید سرود ویژه‌ «مرگ بر آمریکا» که در ایام 13 آبان ماه سال جاری شور خاصی در مردم عزیز کشورمان ایجاد کرد 63 نفر از نمایندگان  محترم مجلس شورای اسلامی طیّ نامه‌ای از محمد مهدی سیار و حامد زمانی خوانندگان و شاعر این سرود قدردانی بعمل آوردند.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , فرهنگی , ,
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 558
نویسنده : یه بنده خدا

نواهای منتخب

 

کلیپ صوتی ببار ای بارون ببار

(در رثای حضرت زینب(س

ببار ای بارون ببار ( برای دریافت کلیک کنید )

 

کلیپ صوتی چشم ها

(در رثای حضرت رقیه(س

چشم ها ( برای دریافت کلیک کنید )


کلیپ صوتی راهی شده

(در رثای حضرت زهرا(س

راهی شده ( برای دریافت کلیک کنید )

منبع:http://mahmoud-karimi.ir/index.php/sounds



:: موضوعات مرتبط: دانلودها , ,
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 512
نویسنده : یه بنده خدا

 

ترانه «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی از طرف دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ترانه «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی از طرف دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

شاعر این اثر که به مناسبت روز ۱۳ آبان تهیه شده است، «محمدمهدی سیار» و خواننده و آهنگساز حامد زمانی است و تنظیم آن را «امید رهبران» و میکس و مستر را «رضا پوررضوی» انجام داده است.

همچنین اثر دیگری در همین موضوع با عنوان «پایان شیطان» با صدای دکتر اسفندیار قره باغی از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده است که در روز یکشنبه در شهر تبریز رونمایی می‌شود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلودها , ,
:: برچسب‌ها: حامد زمانی , مرگ بر آمریکا , صوتی , مجله شبانه ,
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 443
نویسنده : یه بنده خدا

  به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورایعالی امنیت ملی طی سخنانی در اجتماع بزرگ مراسم 13 آبان که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در سالروز رویداد بزرگی هستیم که امام راحل احیاگر مکتب امام‌ حسین(ع) در قرن حاضر، آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

وی با طرح سوالاتی گفت: باید ببینیم منطق امام(ره) چه بود و چرا این رویداد را بزرگتر از انقلاب اول نامیدند؟ انقلاب اول، پیروزی انقلاب، پیروزی بود که نظام استبدادی را که مانع استقلال، آزادی و ارزش‌های این کشور بود، برکنار کرد اما امام آرمان‌های متعالی‌تری داشت.

عضو شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: اندیشه متعالی امام(ره‌)، استقلال و آزادی در همه ابعاد آن و به شکل متعالی آن تعریف می‌شد، اندیشه امام(ره) و آرمان ایشان به قدری گویا و روشن و متعالی بود که شما امروز شاهدید دشمنان ما که نمی‌توانند این اندیشه را نقض کنند، به مقابله با اصل اندیشه و اصل آرمان برآمده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , ,
:: برچسب‌ها: سعید جلیلی ,
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 356
نویسنده : یه بنده خدا
پرچم آمریکا زیر پای راهپیمایان/ تجمع بی‌سابقه مقابل لانه جاسوسی/ دولتمردان روحانی در راهپیمایی ضدآمریکایی

مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در حالی از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد که این مراسم با حواشی جالبی همراه بود.

خبرگزاری فارس: پرچم آمریکا زیر پای راهپیمایان/ تجمع بی‌سابقه مقابل لانه جاسوسی/ دولتمردان روحانی در راهپیمایی ضدآمریکایی
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امروز 13 آبان روز ملی استکبار ستیزی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ، روز دانش آموز و تبعید امام راحل به ترکیه به خاطر اعتراض به مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی است.

از صبح امروز و در حالی که چند ساعت به آغاز مراسم 13 آبان مانده، خیابان‌ طالقانی و خیابانهای اطراف لانه جاسوسی به دلیل سهولت در تردد و انجام بهتر مراسم مسدود شده است.

بنر و پارچه نوشته هایی در محکومیت سیاست های خصمانه آمریکا و عکس هایی از نحوه ورود دانشجویان به لانه جاسوسی در خیابان طالقانی و دیوارهای این لانه نصب شده است.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , ,
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 413
نویسنده : یه بنده خدا

 
یک نشریه دیپلماتیک فرانسوی معتقد است آمریکا به خاطر جنگ‌های ابلهانه به ابرقدرت رو به خاموشی و افول تبدیل شده است. لوموند دیپلماتیک تصریح می‌کند به همین دلیل نیز اوباما با وجود جنگ‌طلبی، از ماجرای سوریه پا پس کشید.
این نشریه در یادداشتی تحلیلی خاطرنشان ‌کرد: ایالات متحده که ظرف 6 ماه گذشته به ققنوس برآمده از خاکستر اقتصاد خویش تبدیل شده، اکنون به جایگاه امپراتوری رو به خاموشی تنزل یافته با رئیس‌جمهوری که مردّد است. اینک نوشتن درباره ضعف شگفت‌آور آمریکا جنبه‌ای انبوه پیدا کرده است. اعتبار ابرقدرتی آمریکا با عقب‌نشینی از حمله به سوریه صدمه دید.
لوموند دیپلماتیک خاطر نشان می‌کند: به گذشته بنگریم. جنگ ویتنام توسط جان کندی و لیندون جانسون به بهانه جلوگیری از سقوط «زنجیره‌وار» یک سلسله از کشور‌ها در دامن کمونیسم شوروی و چینی آغاز شد. برای ایالات متحده این امر در ارتباط با منزلت کشور بود. سه میلیون از ساکنین هندوچین کشته شدند اما آمریکا بالاخره مجبور به فرار مفتضحانه شد. همچنین به شکلی سرهم‌بندی شده از سوی جورج بوش، جنگ عراق می‌بایست رژیمی را تنبیه کند که همچون ایران «محور شرارت» بود. باز هم برای ایالات متحده پای منزلت در میان بود. قدرت به حکومت رسیده در بغداد به لطف سربازان آمریکایی، هرگز به اندازه امروز به تهران نزدیک نبوده است.
نشریه فرانسوی افزود، «من با همه جنگ‌ها مخالف نیستم اما در مقابل یک جنگ ابلهانه می‌ایستم»، این سخنان سناتور اوباما در سال 2002 بود که با دخالت نظامی کشور در عراق مخالف بود اما وقتی به ریاست جمهوری رسید، هم او بود که به «جنگ ابلهانه» در افغانستان شدت بخشید پیش از آنکه مجبور به عقب‌نشینی شود. در مورد سوریه، طرفداران دخالت نظامی از او می‌خواستند که به خود آید. او می‌بایست با استفاده از زور بدون اجازه شورای امنیت قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد؛ به نظر کنگره اهمیت ندهد و پس از آنکه کاخ‌ سفید از آن نظر خواست در صورت مخالفت کنگره با دخالت نظامی آن را دور بزند؛ و بالاخره عملیات نظامی را با حمایت متحدینی بسیار اندک‌تر از «اتحاد کشورهای داوطلب» جورج بوش آغاز کند. از همه بدتر آنکه، رئیس‌جمهور ایالات متحده در شرایطی تن به این ماجراجویی می‌داد که اکثریت هم‌وطنانش با آن مخالف بودند و گروهی از آنان می‌پنداشتند که ارتش آمریکا در سوریه «نیروی هوایی القاعده» خواهد بود. بدین ترتیب اوباما تردید کرد و به نظر می‌رسد به این نتیجه رسید که حیثیت دولتش با عدم آغاز یک «جنگ ابلهانه» جدید در خاورمیانه هنوز برای مدتی بر جای باقی خواهد ماند.



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , رسانه های خارجی , ,
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 414
نویسنده : یه بنده خدا

 
یک دیپلمات ارشد آمریکایی با وجود اذعان به بی‌صداقتی و عهد‌شکنی‌های گذشته دولت متبوع خود، خواستار حفظ موضع طلبکاری و گردن‌کلفتی مقابل ایران شد.
رایان کراکر سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در نیویورک‌تایمز نوشت: ماه گذشته زمانی که باراک اوباما و حسن روحانی برای نخستین‌بار با یکدیگر مکالمه تلفنی انجام دادند، سطح انتظارها از روابط دوجانبه بالا رفت. آنهایی که به راه‌حل دیپلماتیک برای بن‌بست هسته‌ای امیدوار بودند، از اینکه یک معامله بزرگ در پیش است به هیجان آمدند. هر چند ناظران بین‌المللی امیدوار بودند که در ملاقات مقامات تهران و واشنگتن، یک توافق نسبی رقم بخورد، اما این اتفاق نیفتاد و نمایندگان ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس ژنو بدون اینکه توافقی را امضاء کنند با یکدیگر دیدار کردند. برای اواخر هفته جاری نیز یک نشست هسته‌ای دیگر در ژنو برنامه‌ریزی شده است.
وی می‌افزاید: «به رغم سه دهه روابط خصمانه، شاید اغلب آمریکایی‌ها از این نکته آگاه نباشند که مذاکرات در گذشته با ایران موفق بوده و می‌تواند بار دیگر نیز موفق شود. بلافاصله پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر - زمانی که من در وزارت خارجه حضور داشتم - من با دیپلمات‌های ایرانی در مورد گام‌های آتی در افغانستان مذاکره کردم. در آن زمان ما دشمن مشترکی به نام القاعده و طالبان داشتیم و دو دولت می‌خواستند شانس خود را در همکاری با یکدیگر امتحان کنند. دیپلمات‌های ایرانی رویکرد سازنده، پراگماتیک و متمرکزی در این مورد داشتند و یک نقشه ارزشمند در اختیار ما قرار دادند که نشان می‌داد طالبان دستور اقدام علیه آمریکا را پیش از آغاز عملیات نظامی ایالات متحده صادر کرده است. آنها همچنین از حامیان اقدام در افغانستان بودند. ما در ماه‌های پایانی سال 2001، در مکان‌های مختلفی با یکدیگر دیدار کردیم و یک توافقنامه ایرانی - آمریکایی در کنفرانس بن که با دستور کار افغانستان برگزار شده بود، بین ما شکل گرفت».



:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , رسانه های خارجی , ,
In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful Say: He, Allah, is One Allah is He on Whom all depend He begets not, nor is He begotten And none is like Him

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 6223
بازدید کل : 554693
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

:: [<-PostId->] - [<-PostDate->] - <-PostTitle->

------------------------------------------------------ اوقات شرعی -------------------------------------------

------------------------------------ تاریخ روز ------------------------------------------------------ //Ashoora.ir|Hadith Beginsحدیث موضوعی ------------------------------------------------ مهدویت امام زمان (عج) -------------------------------------------------------------- سوره قرآن -------------------------------------- وصیت شهدا ------------------------------------------ آیه قرآن -------------------------------------- ---------------------------------------- پخش زنده حرم ---------------------------------------- جنگ دفاع مقدس ---------------------------------------------- ذکر روزهای هفته -------------------------------------
Up Page
”YSTC.ir” ------------------------------- ========================

RSS

Powered By
loxblog.Com